Ikke gå glipp av populære norske filmer på YouTube

jeg-elsker-a-se-norske-filmer-pa-youtube

YouTube har siden grunnleggelsen i 2005 blitt verdens største nettsted for opplasting og visning av videoer. Selv om YouTube er mest er kjent for korte videoklipp, kan man også finne et fantastisk utvalg av spillefilmer her. Jeg må innrømme at jeg ble litt overrasket første gang jeg oppdaget det. Du kan til og med finne et stort utvalg av norske filmer på YouTube, både eldre og nyere filmer. Her kan du se herlige norske 60-talls klassikere som «Sønner av Norge» eller den norske storfilmen fra 1990, «Døden på Oslo S». Her en dag da jeg sjekket norske filmer på YouTube, kom jeg over kriminalfilmen Malstrøm. Hvem kan vel glemme kriminalfilmen over alle kriminalfilmer? I kveld skal jeg se den norske filmen Blücher og få med meg litt historie samtidig. Dette er jo en utrolig plattform! ukjente nordmenn kan bli vist flere hundre tusen ganger på YouTube, og det kan faktisk føre til at de blir verdenskjente over natten. Vi husker vel alle «What does the Fox Say?» med Ylvis. Dette var jo en tullesang vil mange si, men guttene ble blant annet invitert til The Ellen Show på amerikansk TV og tjente seg nok en gang store penger takket være sitt geniale påfunn!

Leave a comment