Norske animasjonsfilmer – Der mulighetene er uendelige

Norske animasjonsfilmer på sitt aller beste

Norske animasjonsfilmer er noe som har fascinert meg siden første gang jeg så Flåklypa. En klassiker med en god historie, fantastiske karakterer og en solid porsjon humor. Hva er det som gjør at mennesker på tvers av generasjoner liker animasjon?

Jeg tror jeg vet svaret. Fantasien. En historie der man kan se dyr som snakker og der kreativiteten ikke har noen hindringer. I mine øyne er norske animasjonsfilmer noen av de beste. Vi har filmer som nevnte Flåklypa, Elias-filmene og det har til og med blitt laget animasjonsfilmer om Kaptein Sabeltann. Det er ikke bare barnefilmer du kan se som animasjon. Det er også hyppig brukt av norske bedrifter.

Ofte i presentasjoner og for å selge/forklare noe. Det som er ganske utrolig, er at med dagens teknologi er det mulig å lage animasjon der ting ser helt ekte ut. Uavhengig av om det er hus, mennesker eller dyr. Jeg tror folk venter i spenning på hva som skjer i framtiden og med den nye teknologien!

Leave a comment